Vestby 11 Juni 2026
AI good or bad?
Til Statsminister Jonas Gahr Støre og Finansminister Jens Stoltenberg og finanskomiteen på Stortinget.
Mye problemer i verdenen er løst nå med teknologi og kunnskap som alle får tilgang til.
Et problem som vil oppstå er følgende at AI tar nesten alle jobbene fra:
- Leger (det er nesten ikke kø på legekontorer lengre i forhold til før)
- Psykologer
- Advokater
- Dommere
- Bankfolk
- Skatteetaten og kemnere
- Lærere
- Lektorer.
- Statsledere og politikere.
- IT programmere
- Filmindustrien (AI genererte filmer som tar jobbene fra skuespillere)
- Musikere (lager musikk og tekst som tar jobben fra artister)
Menneskene kan gå alvorlig konkurs av at jobbene deres blir overflødige. Kjæresten min er lojal mot andre mennesker og velger å betale i butikken i kassen hos en ansatt og ikke selvautomatkassen så hun ikke tar jobben fra folk ved å bruke datamaskiner. Hun vil heller ikke bruke AI selv om det er veldig nyttig system fordi det også tar jobbene fra folk.
Følgende utsagn har jeg:
- Vi kan ikke la oss bli undertrykket av AI og slaver av et system som er smartere enn oss.
- Vi trenger å kjøpe dyrt IT utstyr og programvare for å komme videre.
- Det kreves ca 70 i IQ for å åpne en dør, gjennomsnittet er 100 i IQ og en smart person har kanskje 140-150 i IQ en datamaskin med AI kan ha 1400 i IQ
- Vi skal ikke jobbe for maskinen, den skal jobbe for oss.
- Vi må alle ha nød borgerlønn på 1,5 millioner kroner etter skatt utbetalt i året, som gjelder for alle sammen over 16 år uansett som de har uføretrygd, trygd, jobb i staten eller jobb i det private næringslivet. Det er virkelig finanskrise igjen og denne gangen kan 80 % av verdiene på børsene bli borte da vi går over i et nytt paradigme.
- Vi skal ha økonomisk frihet og være fri borgere som ikke jobber for en datamaskin med AI men jobbe for hverandre å hjelpe mennesker og ikke datamaskinen.
- Alle må få gratis levert 10 gigabit internett tilgang via fiber for å være fremtidsbevist.
- Bare se på www.usdebtclock.org Currency and Credit Derivatives feltet (CDS- Credit Defualt Swap) er på over 900 trillioner dollar! Det vitner om en gigantisk endring i verdenen. Helst skulle alle penger vært borte og mennesker skulle levert varer og tjenester til hverandre gratis, men med penger går utviklingen fortere og nyere ting kommer hele tiden som er bedre ytelser og kravspesifikasjoner så det er tveegget sverd hele tiden.
- Vi kan risikere å stå bom fast i et statssystem, Økonomisk system, et AI system som gir oss ingen penger til å få barn og leve livet, at man ikke får realiserte livene sine, «fanget av systemet» Derfor må vi ha borgerlønn!
- Vi skal være fri mennesker, vi skal ha frihet og ikke fengslet av et AI system som ikke føler noe for oss og heller ikke bryr seg om oss. Vi er nødt til å slå tilbake så vi har økonomisk frihet og frihet til å jobbe og leve til å bekjempe oss selv og AI systemene og jobbe med denne enorme rikdommen av kunnskap som har kommet med AI.
Med vennlig hilsen
Administrerende direktør
Tor Fredrik Nikolai Bjerke
www.UnlimitedComputing.no
Slottebråten, Gamle Hobølvei 46
1550 Hølen. TLF: 903 69 396

