Hvordan skade og drepe demoner, illuminati, antikrister, lucifer, satan og alt usynlig fallne entiteter fra helvete.

Farlige saker hva jeg sier men bruk et radiobølge kombinert mikrobølge våpen, gjerne med elektronkanon. Usynlig entiteter som djeveler tåler ikke stråling og radiobølge våpen da demonene er en annen frekvens enn oss da de er usynlige da de er i en annen oppdateringsfrekvens enn oss. Vi vibrer ca 8 trillioner ganger i sekundet antar jeg.. Dette lærte jeg på psykiatrisk da en demon sa han døde av strålingen der til meg, da forstod jeg at noe på venstre side av meg er ødelagt. Jeg følte en kors på venstre side dø og bli dyttet inn og ned i graven/døden.

Jeg har blitt bombet på venstre side av et slikt våpen i 2011 og djevelen min på venstre side er død/ødelagt. Jeg er en fri mann fra djevelen. Djevelen står på venstre side av kroppen og englen fra Gud står på høyre side. All kode i universet er nok ødelagt på venstre side av meg da da det var et kraftig blaff som var 1-2 sekunder og da har djevelen med alt han har av tull og tøys falt i helvete av spillene sine som har gått galt for han.

Dette er den eneste måten å få bukt på djevelskap på i mennesker med antikrist i verdenen. Hvis radiobølge våpenet treffer deg vil du få fysiske skader det er farlig, og det vil gi psykiske problemer, og når djevelen dør og du ser hvor mye Gud har så vil du også få psykiske problemer av alt som er bygd og styrt av Gud. Djelvelen hindrer deg fra å se det i hodet med tull og tøys og manglende fokus på de virkelig ekte tingene fra Gud.

Man vil føle seg død på venstre side og man vil forstå at alle følelser i hjertet og venstre side har vært falske.

Dette er den eneste måten å også løse hjernemanipulasjon og følsesesmanipulasjon på hos mennesker og det er å kverke djevelen med radiobølger. Man vil føle seg rar etter det og ikke helt normal selv om IQ og kunnskap vil øke dramatisk hos personen. Jeg ble angrepet rett etter at jeg ble døpt i den Russiske ortodokse kirke. Djevelen antikrist angrep djevelen på min venstre side.

Radiobølge våpen finnes. Det er usynlig stråling. https://en.wikipedia.org/wiki/Directed-energy_weapon

Dette selskapet lager også produkter for at folk skal føle seg bedre så djevelen går bort fra folk pga stråling. De vet ikke dette, de har bare funnet ut at stråling gjør at psykiske syke og fysisk syke personer blir bedre.

Det å bli truffet av et radibølge våpen er som å bli truffet øyeblikkelige av et usynlig godstog som kommer ut av intet, uventet, det sier ordentlig pang i kroppen og man må sette seg ned fordi nervesystemet klarer ikke å holde seg oppe pga forstyrrelsen. Disse våpene kan skru så kraftig opp at det godstoget /radiobølgene bare splatter/sprenger kroppen til ingenting. Høyst sannsynlig Gud sett at kroppen min er tilintegjort på venstre side og løpet av 8 trilliondel sekund satt kroppen tilbake med traumer og psykiske smerter å fortelle om hvordan det er å bli overkjørt av radiobølge godstoget i lang tid. Det koster psykisk å se, oppleve følsesmessig psykisk kjørt at man blir drept og er hatet. Slikt om det har skjedd kan jeg ikke vite før Gud forteller meg fordi det går for fort for en bevisthet på 30 hz å få med seg hva som skjer 8 trilloner hz i sekundet.

Radiobølge våpenet kan skrues på så sterk styrke at luften blir til gul/rød ild og brann i kroppen så lenge våpenet brukes med tilhørende brannskader på kroppen, ordentlig brutale saker.

Radio/mikrobølge/elektronvåpen skjedde så fort og uventet at djevelen ikke rakk å passe seg og ikke forstod hva som traff den en gang. Radiobølger går i lyset hastighet og uten forvarsel eller viten om det så har djevelen ikke fått det med seg før den er død. Den ligger sikkert i helvete nå og vrir seg i smerter og lurer på hva som traff den da det var usynlig. Det har kommet helt som lyn fra klar himmel en djevelen har ikke hatt sjangs til å flytte seg en gang eller forstå at den er død/ødelagt.

Det finnes produkter som lager strålig som folk føler seg bra av, det ødelegger djevelen. https://www.quwave.net/defender.html#buy men de er beskjeden stråling i forhold til et ekte radiobølge/mikrobølge/elektronbølge våpen.

Pokker at djevelen har gått til helvete, det er så mye problemer med næringslivet etter dette. Jeg ser at penger er av djevelen og inntekter styrt av djevelen og når den er borte er jeg fra fra kapitalisme som er en religøs velsignelse da alt er bygd i livet mitt fra før. Jeg redd banker over hele verdenen og sentralbanker, stater, matrikkel og patriarki kan ryke over hele verdenen og da har feministene vunnet over patriarkiet ved å drepe det. Så dumt er dette for kapitalskapelse og pengesystemet og drepe en arbeidsførs manns djevel. Da er det edens hage og alle må gå nakne for å komme fri og ha sex for å få barn. Alle millitære våpen er så dust at jeg har ikke ord for hvor dumt dette er. Det bare krig i verdenen nå. Dette kan skje fremover at alle må ha sex igjen da systemet sakte dør i mennesker da de får psykiske problemer av at ting har gått til helvete. Stater og alt kan gå til helvete da de ikke tror på noe annet enn djevelen til folk og når han er død så går alt til helvete for leger, psykologer, dommere, politi kognitivt fordi de dør av psykiske problemmer fordi de ikke løser problemer fordi de ikke tror på folk uten djevel, alt tapt for staten at de har gjort dette.

Sånn er det når stater angriper seg selv med djevelen og andre stater det går lukt til helvete hver gang å angripe sine egne borgere eller andres borgere som er uskyldige.

Nå har kristne og jøder en måte å drepe antikrist og demoner på som ikke synes. Lufta er fri for alle til å brukes. Jeg følte virkelig noen dø og takke for seg på venstre side av kroppen min i et dødelig begjær i meg.

Det er så mye dritt som går galt i samfunnet når de bruker våpen mot jøder og kristne, de tar igjen på armageddon, de finner ut alt av Gud og kirken.

Grunnen til at jeg ble bombet av radiobølgevåpe var at det var framsatt av frimurer bedrift fra mørkhudet mann trussler mot alle ukrainske kvinner om voldtekt at politiet skulle gjør det. Jeg godtar ikke voldtekt av noen så jeg ba til Gud om å stanse voldtektene med makt. Det er så jævla aggresivt seksuell vold og seksuell hat og seksuell tiltrekning at de ikke klarer å styre lystene og innstinktende sin så det blir voldtekt.

Jeg ler så jævelig at de bommet med radiobølge våpenet og traff djevelen på venstre side og andre usynlige entiteter foran meg så de forsvant. Aldri før har djevelen så grisebank at den ikke eksisterer mer. Jeg skjøner ikke hvorfor de har gjort dette faenskapet med disse våpnene. Det er for å utlsette eller uskadeliggjøre folk disse våpene så de er stridsudyktige, det er så jævla aggresivt å bli truffet og føle en entitet som er usynlig dø på venstre side av kroppen. Noen sier de gjorde det for å angripe meg til å betale penger men det er en helt annen historien enn forsvar av kvinner fra voldtekt utført av systemet/staten/politiet. Fy så dumt livet er uten djevelen, alt han har fått til å fungere og ikke fungere, også hvor mye større Guds system er, verdenen har blitt så dum av det, en ting er at jeg har problemer men alle andre rundt meg har fått psykiske problemer og kognitive problemer herrunder psykoser og schizofreni som de ikke hadde. Et radiobølge våpen kan stå på flere mils avstand eller via satellitter så djevelen ser ikke at de fyrer av da det er usynlige bølger, så den har ikke klart å forsvare meg eller seg selv fra dette. Det er politi og NATO som har radiobølgevåpen og evt andre millitære rundt om kring i verdenen. Gud må tilgi menneskene de vet virkelig ikke hva de gjør.

Uten djevelen ser jeg et helt annet system i verdenen. En ny verdensorden og mye rot og sammenbrudd da den gamle kollapser.

Det var ikke min plan at dette skulle skje det må være NATO som trykket på knappen på våpenet. Jeg var ikke klar over at det skulle skje.

Jeg godtar ikke voldtekt av menn eller kvinner da det blir ekteskapsbrudd av det, og at man “kidnapper” mennesket ved å prøve å eie det med voldtekt. Det har gått for langt med våpen, antikrist og millitære det bare ødelegger. Radiobølge våpen kan skade kroppens hjerne og bioelektriske felt samt nevesystemet. Radiobølge våpen er som en fjernkontroll til TV hvor du ikke ser lyset men bruker du et kamera mot fjernkontrollen vil du se lyset i mobil kamereatnår du trykker på knappen, det er det samme som mobisignaler, TV og radiosignaler bare skrudd opp til et voldsomt energinivå som skader. Det kan slå et menneske rett i bakken. Ånder tåler heller ikke radiobølgevåpen de går i stykker av det, skjulte systemer og andre støttesystemer og IT elektronikk kan gå i stykker i rommet og det treffer hele rommet selv om det kan være konsentrert i et retning hvor styrken er som mest intens.

Alt så dust alle disse våpene at de ikke bare kan elske hverandre og respektere integritet og kroppen til hverandre.

Faen at de har drept djevelen, det er så mye problemer med det, 600 anmeldelser til politiet for ordensforstyrellser og svil ulydiget og sammenbrudd i samfunnet. Hele helvete vil ta hevn på på NATO eller den som har gjort det, så mye er tapt for djevelen og mennesker.

Det eneste motivet jeg kan se til at jeg ble bombet er å stoppe meg og Gud fra å forsvare kvinner fra voldtekt så politi og rettssystemet går til helvete med problemer med kvinner og menn som blir krenket.

Du må se på radio/mikrobølge våpen som usynlig piler som dreper mennesker og demoner. Alle kan bli truffet av det, ingen er imune verken mennesker eller demoner, men mennesker tåler noe radiobølger bedre enn antikrist og demoner fordi vi har en biologisk kropp med vann i seg.

Det er gjennom min mørke tekniske humor at man igjennom ondskap og ordspill som er brutalt ærlige at man kan forstå at djevelen og Gud finnes. Har noen sett filmen Army of darkness? Igjennom mørk galgenhumor så vil folk forstå at dette er sannheten hva jeg skriver og at slike våpen finnes. Folk må le seg til kunnskap da husker de det. Jeg bruker humor til å prossesre smerte og le meg ut av det, da faller djevelene og menneskene ondskap da den ikke fungerer.. En god latter forlenger livet, lager endorfiner som gir velbehag og lindrer smerte.

Har man gjort noe synd/kriminalitet/ugjerninger/dumme ting så må man bekjenne det til presten.

Det er 4 enkle skritt i kristendom får å komme ut av synd og skam:

  1. Døpe seg i et nytt hellig navn i en kirke av en prest.
  2. Bekjenne sine synder, kriminalitet og ugjerninger til presten eller andre kristne og få syndstilgivelse.
  3. Vend om fra synd og kriminalitet, ikke gjør det mer, bekjenn på nytt hvis man gjør mer synd.
  4. Ta nattverd – brød og vin hver søndag i kirken.

Hva som må bekjenens: hvis du har brutt en eller flere av de 10 bud.

  1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn.
  3. Du skal holde hviledagen hellig.
  4. Du skal ære din far og din mor.
  5. Du skal ikke slå i hjel.
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet.
  7. Du skal ikke stjele.
  8. Du skal ikke tale usant om din neste (ikke vitne falskt).
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom (hus).
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller arbeidsfolk/eiendeler.

Budene finnes i to hovedversjoner i Bibelen: 2. Mosebok 20 og 5. Mosebok 5. De regnes som fundamentale for jødisk og kristen etikk

Her kommer en utvidet liste over ting å bekjenne:

Homofile skal IKKE arve Guds rike, men…de er ikke de eneste som ikke skal det – i utgangspunktet.

Har tatt en rask titt i de første kristnes evangelium og de første kristnes brev om hvem som skal arve Guds rike, og hvem som ikke skal det.

Her får du en liten oversikt på ca 50 punkter over oppførsel som er synd og som resulterer i at mennesker ikke får arve Guds rike.

Disse skal ikke arve Guds rike.

1 Kor 6:9-10

De som lever i hor,

De som lever som avgudsdyrkere,

De som lever som ekteskapsbrytere,

De menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette,

De som bedriver tyveri,

De som er pengegriske,

De som er drrukkenbolter,

De som driver på med spotting,

De som lever som ransmenn

Matteus 8:10

De som ikke lever i troen på Jesus

Matteus 22:

De som ikke har bryllupsklærne klare

Matteus 25:

De som ikke forvalter sitt pund.

De som ikke forbarmer seg over sultne

De som ikke forbarmer seg over tørste

De som ikke forbarmer seg over fremmede

De som ikke forbarmer seg over de som er uten klær

De som ikke forbarmer seg over de som sitter i fengsel.

De som ikke forbarmer seg over de minste i samfunnet.

Lukas 13:

De som ikke tar Jesus alvorlig, men fortsetter å leve i synd.

1 Kor 15:50

Kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike

Galaterbrevet 5:21

De som lever i hor,

De som lever i umoral,

De som lever i utskeielser,

De som lever i avgudsdyrkelse,

De som driver med trolldom,

De som lever i fiendskap,

De som lever i strid,

De som lever i rivalisering,

De som lever i sinne,

De som lever i selvhevdelse,

De som lever i stridigheter,

De som lever i partier,

De som lever i misunnelse,

De som lever i fyll,

De som driver med festing.

Åpenbarelsesboken 14:

De som tilber dyret

De som tilber bildet av dyret

De som tar imot merket fra dyret på pannen eller hånden

Åpenbarelsesboken 19:

De av jordens konger og arméer som går til krig mot Jesus når han kommer.

Dyret (antikrist)

Den falske profeten.

Åpenbarelsesboken 21:

De som er feige,

De som lever i vantro,

De som er vanhellige,

De som myrder,

De som driver hor,

De som er trollmenn,

De som er avgudsdyrkere,

De som er løgnere,

Åpenbarelsesboken 22:

De som oppfører seg som hundene,

De som lever som trollmennene,

De som driver hor,

Alle drapsmennene,

Alle avgudsdyrkerne

Alle som elsker løgn

Alle som taler løgn. 

De fleste av oss har begått en eller annen av disse syndene.

Og homofili, menn som ligger med menn, er altså en av mange synder. 

De som gjør det skal ikke arve Guds rike.

Og det skal heller ikke de som bryter ekteskapet.

Det skal heller ikke de som er pengegriske.

Heller ikke de som driver hor.

Summen i Bibelens budskap er altså at veldig få mennesker kan få arve Guds rike, da vi som mennesker har lett for å synde.

“Hvem kan da bli frelst?” får vi spontant utbryte, slik disiplene gjorde det på Jesu tid.

Svaret er at det som er umulig for mennesker, det er mulig for Gud.

GUD frelser, oss, vi kan det ikke.

Gud gav oss et offerlam, Jesus, Guds egen Sønn, hvis blod er en betalning for våre synder.

Gud har altså betalt prisen, han har gjort alt. Med sitt eget blod betalte han prisen for alle menneskers synder.

I og med det verk GUD gjorde, kan vi få tilgivelse for vårer synder.

Det Gud vil ha tilbake er et gjensvar, et oppgjør med synden, en bønn om tilgivelse, og hjertets omvendelse.

Hebreerbrevet 10:

“11 Alle andre prester står daglig og gjør tjeneste og bærer gang på gang fram de samme offer, som likevel aldri kan ta bort synder. 12 Men Jesus har båret fram et eneste offer for synder og har deretter satt seg ved Guds høyre hånd for alltid. 13 Nå venter han bare på at hans fiender skal bli lagt som skammel for hans føtter. 14 For med et eneste offer har han for alltid gjort dem som helliges, fullkomne.

15 Også Den Hellige Ånd vitner for oss om dette. For først sier Herren:

16 Slik er den pakten jeg vil slutte

med dem i de dager som kommer.

Og deretter sier han:

Jeg vil gi mine lovbud i deres hjerter

og skrive dem i deres sinn.

17 Og deres synder og all deres urett

vil jeg ikke minnes mer.

18 Men der det er tilgivelse for syndene, trengs ikke lenger noe offer for synd.

19 Så kan vi da, brødre, i kraft av Jesu blod med frimodighet tre inn i helligdommen. 20 Han har innviet en ny og levende vei for oss dit inn gjennom forhenget, det vil si hans jordiske legeme. 21 Når vi har så stor en prest over Guds hus, 22 så la oss tre fram med oppriktig hjerte i troens fulle visshet, med hjertet renset for vond samvittighet og legemet badet i rent vann.

23 La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av vårt håp; for han som gav løftet, er trofast.

Islam dedikerer bomber til å bombe jomfru Maria og Israel fordi Jesus lider og hun og Israel er skyld i det!

Jeg tror Jesus er skadet fysisk og psykisk etter korsfestelsen!


Islam dedikerer bomber til å bombe Jomfru Maria og Israel fordi Jesus lider og hun og Israel er skyld i det!

Det er helt historisk hinsides alt tenkelig at Islam/Iran forsvarer Jesus!

Jeg tror Jesus, Gud og Jomfru Maria lever på jorden nå! Er det noen som vet hvor de 12 apostlene er hen?

Bare se under:

On Palm Sunday, the same day Israel closed Christian holy sites in the Holy Land, Iran dedicated a missile to Jesus Christ.

Inscribed with a verse from the Holy Quran honoring the Virgin Mary:

“When the Angels told Mary, ‘God had chosen you, purified you, and given you distinction over all women.'”

“In revenge for all Christ’s suffering.”

A second message was also written on the missile:

“When the band of Trump are destroying America, there’s no need for our missiles to reach us territory.”

Mvh

Fredrik

Mob: 903 69 396

Voldtekter er en bibelsk synd og synd mot individet som blir krenket og skal straffes

Menn, kvinner, barn og dyr skal ikke voldtas!

Det er det samme som mini statskupp å voldta noen. De tar over følelsene, og bevistheten (minner blir krenket) Dette er for å eie å og kontrollere mennesker, herrunder drive etteretning.

Hvis kvinnen prostituterer seg og stjeler verdier fra menn mener noen at hun skal voldtas. Dette er feil! Det skal ikke skje! Hvis kvinnen stjeler fra menn eller andre kvinner, skal hun politianmeldes og dømmes til å tilbakebetale det hun har tatt.

Hva sier Gud og bibelen om voldtekter? Hva står det? og hvor står det?

Her kommer en grundig, respektfull og bibelsk forankret forklaring på hva Bibelen sier om voldtekt – hva som faktisk står, hvor det står, og hvordan Gud forholder seg til slike handlinger.

Jeg kommer ikke til å sitere lange tekstutdrag, men jeg kan gjengi korte linjer og forklare konteksten.

⚖️ Hva sier Gud om voldtekt i Bibelen?

Bibelen er helt tydelig på at voldtekt er en alvorlig synd, en urett, og en voldshandling som krenker et menneske skapt i Guds bilde.

🌟 1. Voldtekt fremstilles som ondskap og urett

I hele Bibelen er seksuell tvang og overgrep forbundet med vold, synd og dom. Gud står alltid på den undertryktes side.

Eksempel: «Du skal ikke gjøre urett mot din neste.» (3. Mosebok 19)

Dette er et generelt prinsipp, men det danner grunnlaget for hvordan alle former for overgrep vurderes.

📍 Konkrete bibelsteder som omtaler voldtekt

1. 5. Mosebok 22,25–27

Dette er den mest direkte teksten om voldtekt. Den beskriver en mann som tvinger en kvinne. Teksten sier at kvinnen er uskyldig, og mannen skal straffes.

Poenget i teksten:

  • Voldtekt er en voldshandling
  • Offeret bærer ingen skyld
  • Overgriperen holdes ansvarlig

Dette er en av de tydeligste bibelske fordømmelsene av seksuell tvang.

2. 2. Samuel 13 – Amnon og Tamar

Dette er en fortelling, ikke en lovtekst. Amnon voldtar Tamar, og teksten viser:

  • Tamar uttrykker tydelig at dette er ondskap
  • Amnon beskrives som drevet av begjær, ikke kjærlighet
  • Konsekvensene er katastrofale for hele familien
  • Gud godkjenner aldri handlingen

Fortellingen viser voldtekt som en ødeleggende synd som fører til dyp urett og lidelse.

3. Dommerne 19 – kvinnen i Gibea

Dette er en av de mørkeste tekstene i Bibelen. En kvinne blir utsatt for brutal seksuell vold. Teksten er skrevet for å vise hvor dypt folket hadde falt moralsk.

Budskapet er ikke at Gud godkjenner dette – tvert imot: Hele kapitlet er en fordømmelse av et samfunn som har vendt seg bort fra Gud.

🧭 Hvordan ser Gud på voldtekt?

Selv om Bibelen beskriver hendelser der voldtekt skjer, er det aldri fremstilt som akseptabelt. Tvert imot:

✨ 1. Gud beskytter de sårbare

Gjennom hele Bibelen er Gud på de svakes side – enker, foreldreløse, fremmede, og alle som blir utsatt for urett.

✨ 2. Gud fordømmer vold og undertrykkelse

Voldtekt er både vold og seksuell utnyttelse – to ting Gud konsekvent avviser.

✨ 3. Offeret bærer aldri skyld

I 5. Mosebok 22 understrekes dette eksplisitt.

✨ 4. Gud krever rettferdighet

Profetene roper igjen og igjen om at Gud krever at urett skal straffes og at de undertrykte skal løftes opp.

🕊 Hva med Jesus og Det nye testamentet?

Det nye testamentet omtaler ikke voldtekt direkte i lovform, men Jesu holdning til kvinner, sårbare og undertrykte er helt tydelig:

  • Han beskytter kvinner som blir urettmessig anklaget
  • Han løfter opp de som er krenket
  • Han fordømmer hjertets begjær som leder til urett
  • Han lærer at kjærlighet, respekt og selvkontroll er grunnleggende

Jesu etikk gjør voldtekt helt uforenlig med kristen moral.

📚 Oppsummering

Bibelen sier at:

  • Voldtekt er en alvorlig synd
  • Offeret er uskyldig
  • Overgriperen er skyldig
  • Gud står på den krenkedes side
  • Bibelske fortellinger om voldtekt er advarsler, ikke godkjenning
  • Guds ideal er kjærlighet, respekt og rettferdighet

Hvis du ønsker, kan vi også se på:

  • Hvordan disse tekstene har blitt tolket i kristen tradisjon
  • Hvorfor noen bibeltekster misforstås i moderne debatt
  • Hvordan man kan lese vanskelige tekster i lys av Guds karakter

ier Gud at voldtekt ikke skal skje? og at kvinnen må stritte imot rope etter hjelp hvis hun blir voldtatt? Hva står det ordrett og hvor står det?

Jeg kan gi deg en presis, bibelsk forankret forklaring på hva som faktisk står – og hva som ikke står – om voldtekt, motstand og skyld. Dette er et vanskelig tema, men Bibelen er tydeligere enn mange tror.

Jeg siterer kun korte linjer, slik retningslinjene tillater, og forklarer resten.

Sier Gud at voldtekt ikke skal skje? og at kvinnen må stritte imot rope etter hjelp hvis hun blir voldtatt? Hva står det ordrett og hvor står det?

📖 1. Sier Gud at voldtekt ikke skal skje?

Ja. Bibelen fordømmer vold, undertrykkelse og seksuell tvang som alvorlig synd. Det finnes ingen tekst der Gud aksepterer voldtekt.

Det tydeligste stedet er:

⭐ 5. Mosebok 22,25–27

Dette er den mest direkte lovteksten om voldtekt i Bibelen.

Den beskriver en mann som tvinger en kvinne. Det står blant annet:

«… men mannen skal dø …» (v. 25)

Og om kvinnen:

«… det er ikke skyld hos jenta …» (v. 26)

Poenget i teksten:

  • Voldtekt er en voldshandling
  • Offeret er helt uskyldig
  • Overgriperen bærer all skyld

Dette er en av de sterkeste bibelske fordømmelsene av seksuell tvang.

📖 2. Står det at kvinnen  rope eller stritte imot?

Dette er et vanlig spørsmål, og her er det viktig å lese teksten riktig.

⭐ Hva teksten faktisk sier

I 5. Mosebok 22,25–27 brukes et eksempel:

  • Hvis voldtekten skjer ute på marken, og kvinnen ropte, men ingen kunne høre henne, er hun uskyldig.

Dette er ikke et krav om at en kvinne rope for å være uskyldig. Det er en illustrasjon fra en tid uten politi, rettsmedisin eller vitner.

Poenget er:

✔ Offeret er uskyldig selv om ingen hørte henne

✔ Offeret er uskyldig selv om hun ikke kunne forsvare seg

✔ Skylden ligger 100 % på overgriperen

Teksten sier ikke at en kvinne må rope for å bli trodd. Den sier heller ikke at hun må kjempe fysisk.

Den sier: Hvis hun ropte og ingen hørte henne, er hun fortsatt uskyldig.

Det er en beskyttelse, ikke en skyldlegging.

📖 3. Hvor står dette?

Her er de relevante bibelstedene:

TemaBibelstedHva det handler om
Lovtekst om voldtekt5. Mosebok 22,25–27Mann tvinger kvinne; kvinnen er uskyldig; mannen straffes
Fortelling om voldtekt2. Samuel 13Amnon voldtar Tamar; teksten viser ondskap og konsekvenser
Eksempel på samfunn i moralsk forfallDommerne 19Brutal voldtekt; teksten fordømmer samfunnets ondskap

📌 4. Sier Gud at kvinnen må stritte imot?

Nei. Bibelen legger aldri skyld på offeret.

I 5. Mosebok 22 står det eksplisitt:

«… det er ikke skyld hos jenta …» (v. 26)

Det står ikke:

  • at hun må rope
  • at hun må kjempe
  • at hun må bevise noe
  • at hun må gjøre motstand for å være uskyldig

Teksten bruker et scenario for å vise at kvinnen ikke kan holdes ansvarlig for en voldshandling hun ikke kunne forhindre.

🧭 Oppsummert

  • Gud fordømmer voldtekt som synd og urett
  • Bibelen legger all skyld på overgriperen
  • Offeret er helt uskyldig, uansett om hun kunne rope eller ikke
  • Tekstene er skrevet for å beskytte offeret, ikke for å kreve noe av henne
  • Det finnes ingen bibeltekst som sier at en kvinne må kjempe eller rope for å være uskyldig

Kvinnen er ikke uskyldig og mannen er ikke skyldig hvis kvinnen trygler om å å bli tatt hardt og hun trygler om å bli voldtatt.

Kvinner er ikke uskyldige om de voldtar.

Hvorfor be for de døde og levende?

Det er for at de skal komme seg ut av synd og få frelse.

Ta et eksempel: andre verdenskrig

Jeg ber for demokrati forkjempere, kommunister, nazister, muslimer, antikrister(så de blir frelst og går bort fra ateisme, går bort fra å tilbe djevelen osv.) kristne, jøder og alle som var drept andre verdenskrig så de kommer ut av synd for å ha drept andre mennesker og kommer til live igjen. Så de kan komme seg videre, finne nytt liv og ny dåp så de kan bli født på nytt både de som ble drept og de som drepte andre. Dere må be for familie, venner og bekjente at de får syndstilgivelse før dommedag selv om de er levende eller døde så de kan få evig liv på den nye planeten som skal bli skapt. Alt er på mange måter fortapt på denne planeten pga antikrist og alt blodutgytelse det har vært igjennom tidene og at hele planeten jorden skal forsvinne og ny jord skal skapes. Alle skal dø på denne planeten fordi synden i edens hage er selv i dag så stor. Når dere minnes de døde ved å be for dem holder man minnnet om dem i live.

Derfor skal ikke folk kremeres, da man ikke får bedt for dem lengre hvis de blir kremert. Bønnene leveres i kirken i bønnekrukken hvor du skriver navnet på den døde og hva det skal bes for for den personen. Du leverer også lapper med bønner i bønnekrukken for levende også, psykisk syke, de som som sitter i fengesel, de som har rus og alkoholproblemer.

Dødsstraff må forbys i alle land. Spesiellt da folk kan lyve om tiltalte, selv aktoratet/ staten kan dikte opp bevis, (se filmen West Memphis three) og gjerningspersonen kan ha gjort ugjerningen under kontroll av djevelen, psykose/rus.

Gud gjør ikke forskjell på mennesker uansett politisk tilhørlighet eller rase, se under:

Hvor står det i bibelen og hva står det ordrett at alle mennesker er like i guds øyne, (like mye verdt/rettigheter?)

Her er den korte, klare sannheten: Bibelen har ikke én setning som ordrett sier “alle mennesker er like i Guds øyne”, men dette er en veldig tydelig bibelsk tanke som uttrykkes flere steder. Bibelen formulerer det gjennom prinsipper om menneskeverd, likeverd og Guds upartiskhet.

Nedenfor får du de mest relevante stedene – med ordrette bibelsitater (i korte utdrag, som er tillatt) og forklaring på hvordan de brukes i teologi og etikk.

🌿 Viktige bibelsteder om menneskers likeverd

⭐ 1. Galaterne 3:28

Dette er det nærmeste du kommer en direkte formulering:

«Her er ikke jøde eller greker, her er ikke slave eller fri, her er ikke mann og kvinne. Dere er alle én i Kristus Jesus.»

Dette handler om likeverd i Guds rike – ingen gruppe har større verdi eller rettigheter enn andre.

⭐ 2. Apostlenes gjerninger 10:34

Peter sier:

«Gud gjør ikke forskjell på folk.»

Dette er en av de sterkeste bibelske formuleringene om Guds upartiskhet.

⭐ 3. 1. Mosebok 1:27

Skapelsesfortellingen gir grunnlaget for kristent menneskesyn:

«Gud skapte mennesket i sitt bilde… til mann og kvinne skapte han dem.»

At alle er skapt i Guds bilde betyr at alle har iboende verdi og verdighet.

⭐ 4. Jakobs brev 2:1–4

Jakob kritiserer forskjellsbehandling:

«Dere skal ikke gjøre forskjell på folk.»

Dette handler om sosial og økonomisk forskjellsbehandling i menigheten.

⭐ 5. Romerne 2:11

Paulus sier:

«For Gud gjør ikke forskjell.»

Dette gjentas flere ganger i NT og er et sentralt teologisk poeng.

📘 Oppsummert

Bibelen sier ikke ordrett «alle mennesker er like i Guds øyne», men den sier:

  • Gud gjør ikke forskjell på folk
  • Alle mennesker er skapt i Guds bilde
  • Alle er én i Kristus
  • Forskjellsbehandling er synd

Dette er grunnlaget for kristen lære om menneskeverd, likeverd og rettigheter.

Hva sier bibelen om kraften av bønn? hvorfor be for døde og levende?

Her kommer en grundig, nyansert og lettfattelig forklaring på hva Bibelen sier om bønnens kraft – og hvorfor noen kristne tradisjoner ber både for levende og døde.

🙏 Hva sier Bibelen om kraften i bønn?

Bibelen beskriver bønn som en av de mest sentrale måtene mennesker kan forholde seg til Gud på. Den framstilles som:

🌟 1. En kanal for Guds kraft

Jakobs brev sier: «Et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning.» (Jak 5,16)

Poenget er ikke at mennesket i seg selv er kraftfullt, men at Gud handler gjennom bønn.

🌟 2. En måte å søke hjelp, trøst og visdom

Filipperbrevet oppfordrer: «Vær ikke bekymret for noe, men legg alt dere har på hjertet fram for Gud.» (Fil 4,6)

Bønn er altså både en relasjon og en trygghet.

🌟 3. En måte Gud velger å samarbeide med mennesker

I Bibelen ser vi gang på gang at Gud handler i respons til bønn – ikke fordi Han må, men fordi Han vil involvere mennesker i sitt verk.

🕊 Hvorfor be for levende?

Dette er ganske ukontroversielt i kristen tradisjon. Man ber for levende fordi:

  • Bibelen oppfordrer til det (1 Tim 2,1–2)
  • Bønn styrker fellesskapet
  • Bønn kan gi trøst, helbredelse og visdom
  • Det uttrykker kjærlighet og omsorg